רפואת שיניים היא אחד מן התחומים המורכבים והמאתגרים ביותר הקיימים בעולם הבריאות, במיוחד בשל ההשפעה הפסיכולוגית של דעות קדומות וסטריאוטיפים המלווים אותה. אלו מעוררים חרדות אצל מטופלים רבים ומונעים מהם מלקבל טיפול הולם בזמן הנכון.

למרבה השמחה, יותר ויותר אנשים מגלים כי סטריאוטיפים אלו שייכים לעבר, וכי טיפולי שיניים בימינו אינם עניין הכרוך בכאבים או אי נוחות מיוחדים. כיום ניתן לעבור טיפולי שיניים, גם כאלה שהם ארוכים, מורכבים ומסובכים, ללא כאבים ותוך אי נוחות מועטה, אם בכלל.

מומחיות בתחום שיקום הפה מאפשרת לכם לקבל טיפול ברמה הגבוהה ביותר ולשמר באופן המיטבי את אחד מן הנכסים הפיזיים החשובים ביותר בגופכם – השיניים שלכם. מומחה לשיקום הפה הינו "האדריכל ברפואת שיניים" הוא רופא שעבר הכשרה מיוחדת של ארבע שנים נוספות להכשרה הרגילה, וכן התנסות נוספת בשטח.

מומחה לשיקום הפה יכול להציל את הפה והלסת שלכם גם כאשר מצבם חמור כתוצאה מהזנחה, טיפולים ליקויים, תאונה, מחלה קשה וכד'. הכשרתו מאפשרת שליטה בכל תחומי ההתמחות ברפואת השיניים וכתוצאה מכך, אפשרות של דיוק רב יותר בהערכת מצבכם. מכיוון, שהינו אדריכל ברפואת השיניים ובעל ידע רב בכל תחומי ההתמחות ברפואת השיניים, למומחה לשיקום הפה יש את הייחודיות הבלעדית לבניית תוכנית טיפול אינטגרטיבית ואישית המתאימה לכל מקרה, מהפשוט ועד המורכב ביותר.

ביצוע התוכנית הינו בסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר האפשריים. במקרים רבים, תלונתו של המטופל קשורה לבעיות נוספות שהמטופל לא ער להן ולכן קיימת חשיבות רבה לבדיקתו של המומחה לשיקום הפה.

 

ד"ר צבי גוטמכר - פעילות מקצועית ותפיסה טיפולית

  • מומחה לשיקום הפה ומומחה לשיקום פנים ולסתות.
  • מנהל המחלקה לשיקום הפה ושיקום פנים ולסתות בבית החולים רמב"ם בחיפה.
  • מנהל את היחידה להפרעות במפרקי הלסת בבית החולים רמב"ם.
    ד"ר גוטמכר באתר ביה"ח רמב"ם חיפה >>
  • פרופ' אורח בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת CASE WESTERN RESERVE CLEVELAND - OHIO בארה"ב.
  • סיים התמחות בהצטיינות בשיקום הפה מהפקולטה לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית – 1996.
  • מרצה בכיר בפקולטה לרפואה של הטכניון.
  • מרכז שנה III " קורס חשיפה " בפקולטה לרפואה כללית של הטכניון.
  • מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום הפה, שתלים, שיקום, שיקום פנים ולסתות ומפרקי הלסת.
  • מחבר פרסומים חשובים במגזינים מקצועיים ואקדמיים ישראליים ובינלאומיים.
  • לשעבר יו"ר האיגוד הישראלי לשיקום הפה.
  • לשעבר עורך עיתון האיגוד הישראלי לשיקום הפה "נקודת מגע".
  • מכהן בתפקידים שונים במועצה המדעית של הסתדרות לרפואת שיניים.
  • ד"ר גוטמכר מופיע ברשימה המכובדת של הרופאים המומחים המובילים בישראל בתחום שיקום הפה מטעם דאן & בראדסטריט (Dun & Bradstreet).

 תמונת הנושא של דירוג הרופאים המומחים הטובים בישראל לשנת 2023 מבית דאן אנד בראדסטריט


 ראיון עם ד"ר גוטמכר - השפעת המדיה על קבלת החלטות המטופל והסבר על תחום שיקום הפה

בסרטון: ד"ר גוטמכר מעלה את המודעות על קבלת מידע רפואי מהאינטרנט / מחיפוש בגוגל ומזהיר, בין היתר, כי לא תמיד המידע הינו ממקורות מהימנים. בנוסף, ד"ר גוטמכר יסביר מהו למעשה תחום שיקום הפה וירחיב על חשיבותו.

 

תחומי עיסוק

  • שיקום השיניים, שיקום על גבי שתלים, שיקום הסגר ומערכת הלעיסה. מתן דגש והתייחסות לאסתטיקה בשילוב עם כל מרכיבי הפנים.
  • שחזורי ראש-צוואר (בעזרת סיליקונים, אקרילים וחומרים נוספים) לאחר כריתות בעקבות גידולים ממאירים או שפירים או עיוותים מולדים וחבלות.
  • החזרת תפקוד ומראה אסתטי באמצעות שיחזורי לסתות, אפים, אוזניים וחלקי גולגולת תוך תשומת לב לאסתטיקה של השיניים והרקמות הסובבות
  • מחקר בנושא שיקום פנים, שתלים, כתרים, שיקום השיניים ומפרקי הלסת.

 

ד"ר צבי גוטמכר מספר על עבודתו ותפיסתו הטיפולית

אני מומחה משנת 1996.

"לאחר שלושה עשורים של התמחות בתחום שיקום הפה אני עדיין מגלה תשוקה עזה למקצוע, זו אשר מאפשרת לי להמשיך ללמוד ולהתפתח מקצועית באופן מתמיד ולהכשיר דורות רבים של רופאי שיניים ומתמחים בתחומי "שיקום הפה" ו – "שיקום פנים ולסתות", כמרצה בבית הספר לרפואה של הטכניון ובביה"ס להתמחויות ברפואת שיניים בביה"ח רמב"ם שבחיפה. בנוסף, הנחלה של תחום רפואת השיניים כחלק מתוכנית הלימוד של סטודנטים לרפואה של הטכניון.

את דרכי המקצועית בתחום שיקום הפה התחלתי בהתמחות בבית החולים הדסה עין כרם של האוניברסיטה העברית בירושלים, אותה סיימתי בהצטיינות.

האני מאמין שלי הוא שללא שאיפה למצוינות אין עתיד לאף מקצוע, ולאור אמונה זו פעלתי בכיוונים שונים לאורך כל חיי המקצועיים. שימשתי, בין השאר, כעורך העיתון הישראלי לשיקום הפה "נקודת מגע" וכיו"ר האיגוד הישראלי לשיקום הפה.

נכון להיום אני מאמין כי רופא טוב ולא משנה באיזה תחום, ברפואת שיניים או ברפואה כללית, הינו "רופא שיודע מתי לא לטפל". אנו נמצאים בעידן שבו הטכנולוגיה מציגה מגוון רחב של טכניקות טיפוליות, מחשבים ומכשירים טיפוליים אשר בהחלט מקדמים את הרפואה ורפואת השיניים. מצד שני, לעיתים, הגבול בין הצורך בטיפול בעזרת טכנולוגיות אלו והצורך בטיפול שכזה לעיתים מטשטש. במקרים שכאלו התוצאה כמובן הפוכה ולא על פי הציפיות.

תעודת הוקרה לד''ר גוטמכר מההסתדרות לרפואת שיניים בישראל

ד"ר גוטמכר - מהם הכישלונות האסתטיים ברפואת שיניים?

בסרטון: ד"ר גוטמכר ידבר על החשיבות בתיאום ציפיות בין הרופא לבין המטופל, בייחוד בטיפולים אסתטיים בתחום שיקום הפה וכיצד נמנע מלהגיע למצב של אכזבה מהטיפול.

בתחום רפואת השיניים בכלל ובתחום שיקום הפה באופן ספציפי, ניתן לרוב לבחור בין אלטרנטיבות טיפוליות שונות. הדבר נכון גם לגבי מקרים קשים ביותר, אשר לעיתים נראים ממבט ראשון כחסרי סיכוי. תפיסתי המקצועית היא שיש לחתור לשמר את הקיים עד כמה שניתן, מכיוון שמרכיבי הפה והשיניים הטבעיות שלנו הם האלטרנטיבה הטובה ביותר בכל הקשור לאסתטיקה ושיקום הפה, טיפולי שיניים כלליים ואחרים.

לטעמי, יש להגביר את המודעות וההתייחסות לנושא רפואת השיניים המונעת בכדי לחסוך למטופל צורך בטיפולים מורכבים. כמו כן, אני מאמין כי בתחום שיקום הפה, טכנולוגיות מתקדמות הן אמצעי בלבד ולא מטרה בפני עצמה. שתלים דנטליים, למשל, פעמים רבות נראה שהפכו למטרה בפני עצמה ואינם עוד רק אמצעי להשגת השיקום והתוצאה הרצויים. אך מצד שני, שתלים, רפואת שיניים דיגיטלית וטכנולוגיות טיפוליות חדשניות אכן נתנו לנו את האפשרות לתת למטופלינו פתרונות שיקומיים ואסתטיים מרהיבים במקרים בהם אין אפשרות טיפולית שמרנית יותר.

אני מאחל לכולכם בריאות טובה ואשמח לענות על שאלותיכם בכל הקשור לתחום בריאות ושיקום הפה.

מוזמנים להשאיר את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם האפשרי. יצירת קשר >>

בברכה,
ד"ר צבי גוטמכר


גלריית תמונות