שיניים רבות זקוקות לטיפולים משקמים, במיוחד אצל אלו מאיתנו שהזניחו את היגיינת הפה או שלא ביקרו באופן סדיר אצל רופא השיניים והשיננית.

ישנם גם אנשים שלשיניים שלהם נטייה להיפגע בשל תזונה לקוייה הגורמת לעששת (ריקבון השיניים), פגיעה במרכיבי השן, שחיקה מהירה או גורם גנטי. בחלק מן המקרים, השיניים בעלות מבנה דק מהרגיל, כך שקירות השן נמצאים בסכנה מתמדת להישבר ולהיסדק או שכבר חלו בהם שברים וסדקים.

אז מה עושים?

כתר לשיניים למראה מושלם

יצא לכם פעם לראות תמונות של כתר לשיניים לפני ואחרי הטיפול? אמנם תמונות כאלו אולי מרתיעות מעט, אך הן נותנות אפשרות להבין שכתר לשיניים, במקרים מסוימים, הוא הטיפול שתצטרכו בכדי לשמר את השיניים שלכם לאורך זמן וכדי לשמור על המראה האסתטי של פיכם. אם יש טיפול כל כך יעיל, למה להמשיך להתבייש ולפחד לחייך? מדוע להזניח ולהרגיש לא בנוח בעבודה, בזוגיות ובכל תחום אחר בחייכם?

מתי מתעורר הצורך לבנות ולהרכיב כתרים בשיניים?

לעיתים קרובות אנו יודעים שאנו זקוקים לכתר בשן רק כאשר אנו חשים כאב או כששן נשברת או מתפרקת, ואז זה כבר מאוחר מדי – הנזק הגדול כבר נעשה. הדרך היחידה למנוע מצב כזה היא להתמיד ולבקר אצל רופא השיניים לבדיקה שגרתית לפחות פעם בחצי שנה. בבדיקה השגרתית יכול הרופא לאתר בעיות בפה שלכם כבר בשלבים הראשונים שלהן, ולטפל בהן באופן מידי ושמרני בכדי למנוע המשך התדרדרות וצורך בטיפולים מורכבים יותר בהמשך.

טיפול מיידי ברוב הבעיות יחסוך לכם כאב וסבל וכן הוצאות גדולות יותר בעתיד. כמובן שלעיתים השיניים נחבלות בתאונה או ממכה. הדבר אינו ניתן למניעה על ידי ביקורים סדירים אצל רופא השיניים ושמירה על הגיינת הפה. אם שן נפגעה מעל לרמה מסויימת, סביר שתזדקקו להתקנת כתר עליה כדי למנוע את אובדנה או התפוררותה. גם במקרים בהם יש לשנות את צורת השן או את מנח השיניים יתכן שרופא השיניים ימליץ על כתר בשן. רוב הכתרים מותקנים בשיניים לאחר טיפול שורש אך אם ניתן להימנע מטיפול שורש, תמיד מומלץ.

אם אתם מתבשרים על ידי רופא השיניים שלכם כי הפתרון הנכון ביותר לבעייה שאיתר בשן בפיכם הוא התקנת כתר, זהו סימן שעדיין ניתן להציל חלק מן השן על ידי שחזור הכותרת. מבנה מלאכותי דמוי שן – הכתר – יגן על החלקים הבריאים שלה. כדי לבצע את תהליך התקנת הכתר יש צורך להגיע למרפאת השיניים מספר פעמים בכדי למדוד את השיניים, להתאים את צבע הכתר לצבע השיניים, וכדי ליצור מבנה על גבי השן שיחזיק במקומו את הכתר. במחשב ניתן לראות הדמייה של כתר לשיניים לפני ואחרי ביצוע ההתקנה, כך שיהיה לכם מושג כיצד עומד להיראות פיכם בעקבות הטיפול. הרופא ייעץ לכם לגבי סוג הכתר המתאים ביותר לשן שלכם.

 

כתר לשיניים קדמיות

אחד מן האתגרים המורכבים של רופאי השיניים מצוי בבניית והרכבת כתר בשיניים הקדמיות. התוצאה הסופית תלויה במספר גורמים, כגון התכנון הראשוני, מידת הדיוק ביצירת הכתר, החומר ממנו הוא עשוי, הכלים הטכנולוגיים שנעשה בהם שימוש, ועוד.

שיניים קדמיות הינן דקות ושבריריות יותר מאשר השיניים האחוריות שלנו ובעלות תפקיד אסתטי מרכזי בחלל הפה. כל פעולה רפואית המתבצעת בשיניים קדמיות חייבת לקחת בחשבון עובדות אלו, ועל אחת כמה וכמה – התקנת כתר.

היום ניתן למצוא טיפולי פה משקמים בטכנולוגיות חדישות ומתקדמות. אלו כוללות גם ייצור והתקנת כתרים שייבנו במיוחד עבור מבנה השיניים שלכם מחומרי גלם בעלי תכונות מתאימות לשחזור שיניים קדמיות, במקרים של שיניים קדמיות ללא טיפולי שורש, ההמלצה היא לבחור בכתרי זירקוניה או כתרים אחרים ללא בסיס מתכתי למרות שהם מעט יקרים יותר, זאת בשל המראה הטבעי שלהם והתכונות הביו מכניות המתאימות לשיניים קדמיות.

בקיצור, הפתרון האסתטי והבטוח ביותר לשחזור שיניים הוא במקרים רבים טיפול בעזרת התקנת כתר בטכניקה הייחודית ובהתאמה מדוייקת של הגוון לשאר השיניים. כך ניתן להשיב את המראה המקורי והאסתטי לפה. רופא שיניים מיומן ומומחה יכול להביא למצב שבו קשה מאד יהיה להבחין אם מדובר בשן אמיתית או בכתר. להרחבה על כתרים לשיניים קדמיות >>

ד"ר צבי גוטמכר הוא מומחה לשיקום הפה, בעל ניסיון של שנים רבות בהתקנת כתרים. הוא משתמש בטכניקות ובחומרים המתקדמים ביותר בכל טיפול וטיפול.

למידע נוסף או לקביעת תור לבדיקה במרפאה, צרו עימנו קשר.